Opole, 26 marca 2025 r. – Niemieckojęzyczna prasa w Polsce wchodzi w nową erę. Dostosowując się do zmieniających się trendów i oczekiwań czytelników, tygodnik „Wochenblatt.pl” przekształca się w miesięcznik „Neues Wochenblatt.pl” i stawia na rozwój internetowy.
Nowa strategia medialna Mniejszości Niemieckiej
26 marca 2025 roku w Centrum Młodzieży Mniejszości Niemieckiej w Opolu odbyła się konferencja prasowa, podczas której zaprezentowano nową koncepcję mediów Mniejszości Niemieckiej w Polsce. W wydarzeniu udział wzięli Natalia Jasik-Schulwitz – koordynatorka mediów Związku Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych (ZNSSK), Rafał Bartek – przewodniczący ZNSSK oraz Joanna Hassa – Dyrektor biura ZNSSK.
Dzisiejszy dzień to przełomowy moment dla naszych mediów – mówiła Joanna Hassa. – Od lat dbamy o to, aby głos Mniejszości Niemieckiej był słyszany i docierał do szerokiego grona odbiorców. Transformacja „Wochenblatt.pl” to krok w kierunku nowoczesnych technologii i cyfryzacji, który pozwoli nam jeszcze skuteczniej realizować tę misję.
Zmiany, które idą z duchem czasu
Przez ostatnie 35 lat gazeta Niemców w Polsce towarzyszyła czytelnikom, dostarczając rzetelnych informacji i promując niemiecką kulturę w Polsce. Zmieniające się nawyki odbiorców oraz postępująca digitalizacja sprawiły, że konieczne stało się dostosowanie strategii wydawniczej.
Najważniejsze zmiany to:
- Przekształcenie tygodnika w miesięcznik – „Neues Wochenblatt” będzie ukazywać się w ostatnim tygodniu miesiąca i liczyć 52 strony,
- Nowoczesna identyfikacja wizualna – odświeżone logo i nowa nazwa symbolizują rozwój i świeże spojrzenie na media mniejszościowe,
- Silniejsza obecność w internecie – codzienne aktualności, analizy i wywiady dostępne będą na nowym portalu,
- Łączenie tradycyjnych mediów z cyfrowymi – wprowadzamy nowe formaty, takie jak podcasty i audycje radiowe.
Naszym celem jest nie tylko informowanie, ale także budowanie społeczności, angażowanie odbiorców i tworzenie przestrzeni do dialogu – podkreśliła Natalia Jasik-Schulwitz. – Chcemy, aby nasza prasa i media cyfrowe były miejscem spotkań, wymiany myśli i pielęgnowania tożsamości Mniejszości Niemieckiej.
Jak mówił Przewodniczący ZNSSK, Rafał Bartek: Dla nas, jako Mniejszości Niemieckiej, posiadanie własnych, niezależnych mediów ma szczególne znaczenie. To przestrzeń, w której możemy mówić naszym głosem, pielęgnować naszą tradycję, ale także być częścią większego dialogu z polskim społeczeństwem.
Jak zamówić „Neues Wochenblatt”?
Prenumerata miesięcznika dostępna jest pod numerem telefonu 77 454 65 56 lub poprzez e-mail media@vdg.pl więcej informacji również na www.wochenblatt.pl
Zmiany w mediach Mniejszości Niemieckiej są odpowiedzią na potrzeby czytelników i nowoczesne wyzwania, a jednocześnie pozostają wierne wieloletniej tradycji gazety Niemców w Polsce.
Fot. Okiem Sportowca / Stefani Koprek